Friday 8 April 2011

HOMOSEKSUAL

Mari kita bersama2 rungkaikan isu yang semakin menjadi duri dalam daging masyarakat kita sekarang


apakah itu homoseksual??
homoseksual adalah kecenderungan melakukan hubungan seksual sesama jantina yakni sesama lelaki atau sesama wanita.



kenapa masyarakat hari ini lebih cenderung kepada homoseksual sedangkan populasi wanita dan lelaki dalam dunia ini adalah sama???
1)mahu mengejar kemewahan hidup~pasangan yang muda biasanya akan memilih pasangan yang kaya untuk menanggung kos hidup mereka sendiri.
2)mahu kehidupan yang bersandarkan keseronokan semata-mata ~kebiasaannya mereka yang mengambil bahagian dalam hubungan sejenis ni tidak pernah fikir panjang dan hanya mahu berseronok di muka bumi ini.
3)hasil daripada putus cinta dari teman wanita/lelaki.~ lelaki atau perempuan yang putus asa bercinta normal akan memilih jalan untuk bercinta kaum sejenis demi menghilangkan stress dan boleh jadi untuk membalas dendam.
~ini adalah antara sebab nya homoseksual berlaku~

homoseksual ini terdiri daripada apa??
1)lelaki yang menyukai lelaki(gay)
2)perempuan yang menyukai perempuan(lesbian)
3)lelaki yang merasakan dirinya perempuan

AYAT AL QURAN sebagai peringatan !
“Dan ( kami juga telah mengutus ) Luth kepada kaumnya? (ingatlah) tatkala dia berkata kepada mereka: “mengapa kamu mengerjakan perbuatan faahisyah (homo) itu, yang belum pernah dikerjakan oleh seseorang pun ( didunia ini) sebelummu? Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk melepaskan nafsumu (kepada mereka), bukan kepda wanita, malah kamu ini adalah kaum yang melampaui batas.”




Perbuatan kaum Nabi Luth AS ini mendapat balasan setimpal, seperti ditegaskan dalam ayat 84: “dan kami turunkan kepada mereka hujan (batu); maka perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang berdosa itu.”



No comments:

Post a Comment