Tuesday 27 November 2012

This i called extraordinary story

Perkenalan dari zaman kanak2 dan bersekolah tadika sesama, akhirnya berkahwin juga mastura ni di awal usia 20 an. 15 tahun perkenalan dengan si Gedik sorang ni, masa kitaorg umur 5 tahun, kitaorg sama2 bersekolah tadika di jambatan Duyong. Kawan aku ni masa tadika hingga sekolah rendah agak tomboi sikit. Aku yang kuat nangis. Apa2 jadi kat aku, mesti die back up aku punyerr. :') haa Teringat cerita masa sekolah tadika. Aku dengan dye tunggu abang dye dtg jemput, lambat sikit, lepas tuu, kitaorg tunggu lah kat kedai runcit sebelah tadika tuu, kedai cina lah, then ade makcik ni dtg kedai tuu beli barang, dye siap beli brg, dye nampak kitaorg tunggu depan kedai tuu, dye pelawa aku dengan mas ni naik kereta dye untuk ke rumah dye, makcik tuu siap ckp, nanti mak adik datang jemput adik kat rumah makcik.
**aku yang pada masa tuu berumur 5 tahun teringat kata2 mak yang kalau ade org bagi aiskrim ke, ajak naik kereta ke jangan amik, dan jangan ikut.
Yang si Mas ni yang perangai macam heroin filem hindustan ajak aku pergi ikut makcik tuu, aku apa lagi menangis teresak2 sebab taknak pergi mana2 dan nk tunggu sampai abang si mas ni dtg.
Kalau kat rumah pulak lain cerita si minah ni, die mengalahkan jantan bawak basikal, kemain laju lagi, **Sekarang pun bawak kereta ke motor ke pun laju mcm pelesit.
Dulu dah balik sekolah tadika, dye dtg rumah aku naik basikal dye, aku duduk belakang, #Bukan aku bawak dye. perrhhh. Jantan habis, *jangan marah ye mas.
Btw, aku sekarang sangat mahir bawak motor, hasil didikan mas. Ingat lagi masa tuu tingkatan 2, dye ade motor suzuki lama ntah mana dye dapat ntah. hahaha. Selalu lah berjalan dgn aku tiap2 petang. Yang pasti dye yang bawak aku. Pernah satu hari tuu, aku mintak dye ajar aku bawak motor, dye ajar lah cara nk bwk motor tp versi rempit, hahaha.
**Mengelabah jugak lah sebab first time kan, 1 ayat dye yang buat aku pandai bawak motor ialah 'Nak bawak motor kene berani awi' Perhh sampai sekarang ingat beb. Dalam sweet sweet nya gula gula tuu ade jugak pahit pahitnya peria. Kitaorg ade bergaduh sampai berlawan tumbuk tendang terajang larhhh. hahaha, Tak tahu lah dye ingat lagi tak, masa tuu kat atas bukit. Bermasam muka lama gilerr. huhuhu. Tapi kitaorg baik balik seperti sedia kala seperti sekarang.
For your information, dak mas ni apa je dye pernah jatuh, basikal masuk gaung masa turun bukit pernah, motor jatuh longkang pernah, kereta excident pernah, sampaikan masa tengah bergambar atas pelamin pun nak terjatuh. hahahaha. Kehidupan dye dipenuhi dengan jatuh je.
Dan nak dipendek kan cerita sampai lah persahabatan kami sehinggah sekrang, dah bergelar isteri orang pun.
#Aku doakan semoga korang berbahagia sampai bila2 dan takmoh gaduh2 ye. omey je menangis masa tuu. hahaha.
Ikhlas dari sahabat dari umur hinggusan.
xoxo :)










No comments:

Post a Comment