Friday 30 November 2012

Kerana

Kerana kawan menjadi lawan, kerana hati menjadi mati, kerana mata menjadi buta, kerana tamak hilanglah segalanya :(( (Nawi,2012)

Biarlah aku explain sikit apa yang dimaksudkan dengan ayat diatas. Berdasarkan pengalaman sendiri dan apa yang aku lihat, daripada berkawan suatu hari nanti akan menjadi musuh kita. Kerana apa, bg diri aku, aku meletakkan kepercayaan aku 100% kepada insan yang bernama sahabat. Bila dipermainkan satu hari nanti, kita pasti akan sakit hati 100% jugak. Oleh itu sebaik mana pun sahabat anda, letakkanlah sekurang kurang 0.01% syakwasangka kepadanya. Apabila hati pernah dipermainkan oleh sahabat, apabila berbaik semula, jangan fikir hati seorang sahabat yang pernah dilukai akan baik seperti sediakala, malah sbnrnya hati dye sudah mati untuk anda, sudah tiada lagi serinya, yang tinggal hanyalah senyuman dan kebaikkan hipokrit sahaja. 


** To be continued 
xoxo



No comments:

Post a Comment